پایگاه خبری

ساخت وبلاگ

بازیگر معروف آمریکایی بار دیگر به ترامپ حمله کرد

اخبار بین الملل پایشگر- تارنمای روزنامه واشنگتن پست نوشت: بازیگر معروف هالیوود و منتقد رئیس جمهوری آمریکا در ویدئویی با حمله به اقدامات دولت دونالد ترامپ در زمینه انرژی، سیاست های وی برای نجات صنعت زغال سنگ را تهدیدی برای نسل های آینده دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر ، این تارنما به نقل از این بازیگر سرشناس هالیوودی افزود: بازگرداندن فناوری مضحک و قدیمی برای برآورده کردن برنامه های سیاسی شما احمقانه است. بعد از این چه چیزی را قرار است بازگردانید؟ فلاپی دیسک ها؟ ماشین های فکس؟
آرنولد شوارتزنگر با اشاره به نقشی که در فیلم «نابودگر» ایفا کرده بود، خطاب به ترامپ گفت: شما فقط قرار است به زمان گذشته برگردید تا از نسل های آینده محافظت کنید.اما دولت شما تلاش می کند به زمان گذشته برگردد تا صنعت زغال سنگ که تهدیدی برای نسل های آینده است را نجات دهد.
فرماندار سابق ایالت کالیفرنیا پیش از این منتقد سیاست های دیگر ترامپ نیز بوده است.

مرجع اخبار رسمی
سال گذشته ترامپ به بهانه آن که توافق آب و هوایی پاریس با منافع ملی آمریکا مغایرت دارد، اعلام کرد که از این توافق خارج می شود تا خروج از این توافق، صنایع زغال سنگ و نفت را رونق ببخشد.

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 64 تاريخ : شنبه 25 اسفند 1397 ساعت: 14:16

پدافند هوایی سوریه حمله تل‌آویو به حومه دمشق را دفع کرد

اخبار بین الملل پایشگر- منابع سوری اعلام کردند که پدافند هوایی این کشور حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق را دفع کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل از سانا،منابع سوری از حمله رژیم صهیونیستی به سوریه و دفع آن از سوی پدافند هوایی این کشور خبر دادند.

یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: پدافند هوایی سوریه با کفایت تمام، حمله هوایی اسرائیل به منطقه جنوبی را دفع کرده و مانع از تحقق اهداف آن شده است.

این منبع بیان کرد: پدافند هوایی سوریه حمله هوایی اسرائیل به حومه شهر دمشق را دفع و بیشتر موشک های شلیک شده از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی را ساقط کرد. نتیجه این حمله تاکنون به هدف قرار گرفتن یکی از انبارها در فرودگاه بین المللی دمشق محدود بوده است.

مرجع اخبار رسمی

از سوی دیگر خبرنگار النشره گزارش داد: حمله هوایی اسرائیل به اطراف فرودگاه دمشق و منطقه جنوبی دمشق بوده که با تعدادی از موشکها رهگیری و منهدم و یکی از موشکها نیز از مسیرش منحرف شده است. صداهای انفجارهایی در اطراف دمشق شنیده شده و اوضاع پس از حمله آرام است.

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 54 تاريخ : شنبه 25 اسفند 1397 ساعت: 14:09

عامل اصلی تصادفات منجر به فوت پایتخت در هفته گذشته مشخص شد

اخبار حوادث پایشگر- سرهنگ احسان مؤمنی رئیس اداره تصادفات درباره عامل اصلی تصادفات منجر به فوت پایتخت در هفته گذشته توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، سرهنگ احسان مؤمنی رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در رابطه با تصادفات هفته گذشته اظهار کرد: در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم متأسفانه شاهد وقوع دو فقره تصادف منجر به فوت در سطح معابر شهر تهران بودیم. در این حوادث یک نفر عابر پیاده و یک نفر راننده موتورسیکلت جان خودشان را از دست دادند و خانواده‌هایی را داغدار کردند.

وی افزود: تصادف اول در ساعت ۱۳:۴۰ دقیقه ظهر روز شنبه در بزرگراه شهید بابایی رمپ ورود به بزرگراه شهید یاسینی یک دستگاه پراید در حال حرکت بوده که راننده به علت سرعت زیاد قادر به کنترل وسیله نقلیه نبود و با گاردریل برخورد و سپس با کارگر شهرداری که در فضای سبز مشغول فعالیت بود، برخورد و در اثر شدت ضربه عابر پیاده مذکر حدودا ۶۰ ساله در محل حادثه فوت کردند. به رانندگان عزیز توصیه می‌کنم در هنگام رانندگی با سرعت مطمئنه حرکت کنند و در نزدیکی رمپ‌ها و خروج از محور‌های بزرگراهی سرعت وسیله نقلیه را کاهش دهند تا بتوانند وسیله نقلیه را کنترل و هدایت کنند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: تصادف دوم در ساعت ۴۰: ۱۳ دقیقه روز یکشنبه در مسیر غرب به شرق بزرگراه امام رضا (ع) مقابل بازار گل یک دستگاه موتورسیکلت به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با جدول برخورد و پس از کشیدگی حدود ۵ متر با درخت کنار محور برخورد و در اثر شدت ضربه راننده موتورسیکلت جوان ۱۸ ساله فاقد کلاه ایمنی و گواهینامه رانندگی فوت کرد. به والدین عزیز توصیه می‌کنم از در اختیار قرار دادن وسیله نقلیه به فرزندانشان که فاقد گواهینامه هستند خودداری کنند و رانندگان موتورسیکلت در هنگام رانندگی از کلاه ایمنی استفاده کنند و حتی المقدور از تردد در محور‌های بزرگراهی به جهت سرعت زیاد وسایل نقلیه خودداری کنند.

مرجع اخبار رسمی

سرهنگ مومنی تصریح کرد: رانندگان رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را سرلوحه خود قرار دهند. امیدوارم با رعایت قوانین و مقررات و توجه به توصیه‌های کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی همه شهروندان سفر‌های بدون حادثه‌ای را داشته باشند.

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 64 تاريخ : پنجشنبه 23 اسفند 1397 ساعت: 15:16

 

هیچ معلمی حق تنبیه بدنی و لفظی دانش آموزان را ندارد

اخبار اجتماعی پایشگر-بطحایی با اشاره به برخورد قانونی با معلمانی که اقدام به تنبیه دانش آموزان می‌کنند، گفت: تنبیه دانش آموزان جایگاهی در آموزش و پرورش ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر ،سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش  در حاشیه بازدید از طرح ویژه مدرسه البرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معلمانی که اقدام به تنبیه دانش آموزان می‌کنند پس از بررسی و گزارش مسئولان ذیربط طبق قوانین با آنان برخورد می‌شود؛ آموزش و پرورش مسئول تعلیم و تربیت است بنابراین تنبیه دانش آموزان جایگاهی نداشته و هیچ معلمی حق تنبیه دانش آموزان را به صورت بدنی و لفظی ندارد.

وی به طرح برنامه ویژه مدارس هم اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه ویژه مدرسه یکی از برنامه‌های زیربنایی این وزارتخانه است که از مهرماه دراستان‌ها اجرایی شده است و در قالب این برنامه دانش آموزان مدارس منتخب هفته‌ای ۲ ساعت در پایه‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی و پایه‌های هفتم، هشتم و نهم در دوره متوسطه اول آموزش‌های مهارتی می‌بینند.

مرجع اخبار رسمی

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:  این گام کوچکی است تا آموزش دانش آموزان در کنار تحصیل به صورت خلاقانه مهارت‌های خود را در کلاس درس توسعه دهند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ویژه مدرسه در تمام استان‌ها درحال اجراست، بیان کرد:  برخی از استان‌ها مانند استان البرز در اجرای این برنامه با توانمندی خاصی پیش رفتند.

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 76 تاريخ : شنبه 11 اسفند 1397 ساعت: 16:09

مالیات آستان قدس رضوی صرف تجهیز مدارس روستایی می‌شود

اخبار سیاسی پایشگر- مجلس در مصوبه‌ای مقرر کرد مالیات آستان قدس رضوی، بنگاه‌های اقتصادی نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام صرف توسعه عدالت آموزشی، نوسازی، مقاوم‌سازی و خرید تجهیزات برای مدارس روستایی و مناطق محروم شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت سوم امروز (سه شنبه) و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه بندالحاقی ۶ تبصره ۹ را به تصویب رساندند که براساس آن در راستای تحقق ماده (۷۸) قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) و در جهت اجرای اصل سی‌ام قانون اساسی، آستان قدس رضوی و آن دسته از مؤسسات و بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به استثنای مواردی که اذن صریح ولی فقیه مبنی بر عدم پرداخت مالیات و یا نحوه تسویه آن را دارند، موظفند نسبت به واریز مالیات خود به خزانه اقدام کنند. معادل درآمد واریزی از محل ردیف‌های هزینه‌ای مربوط، صرف توسعه عدالت آموزشی، نوسازی، مقاوم‌سازی و خرید تجهیزات برای مدارس روستایی و مناطق محروم می‌شود.

نمایندگان همچنین بند الحاقی ۱ تبصره ۹ را به تصویب رساندند که براساس آن وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلفند شرایط لازم را برای عرضه توانمندی‌های فناورانه دانشگاه‌ها و مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری در نمایشگاه‌های بین‌المللی و توسعه همکاری‌های بین‌المللی ایجاد کنند تا امکان کسب درآمد ارزی در سقف درآمد اختصاصی دستگاه‌های مربوطه فراهم شود.

مرجع اخبار رسمی

طبق مصوبه مجلس در بندالحاقی ۲ این تبصره به منظور بازسازی و نوسازی فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی آموزش و پرورش، دولت مکلف است معادل ریالی بیست‌ درصد (۲۰%) از موجودی و وصولی سال‌جاری حساب ذخیره ارزی را تا سقف سه هزار میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند. ارز اختصاص‌یافته از این محل با نرخ سامانه نظام یکپارچه مدیریت ارزی (نیما) محاسبه می‌شود.

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 62 تاريخ : پنجشنبه 9 اسفند 1397 ساعت: 14:57

عرضه نیازهای اساسی شهروندان از بیستم اسفندماه

اخبار اجتماعی پایشگر- عیسی فرهادی، فرمانداری ویژه شهرستان تهران و معاون استاندار ظهار کرد: اکنون برگزاری سه نمایشگاه بهاره در مراکز مصلای امام خمینی(ره) خاوران و بوستان ولایت مصوب شده و توسط اتاق اصناف تهران در دستور کار اجرا قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، عیسی فرهادی، فرمانداری ویژه شهرستان تهران و معاون استاندار با اشاره به برگزاری نمایشگاه های بهاره در ایام پایانی سال در پایتخت اظهار کرد: اکنون برگزاری سه نمایشگاه بهاره در مراکز مصلای امام خمینی(ره) خاوران و بوستان ولایت مصوب شده و توسط اتاق اصناف تهران در دستور کار اجرا قرار گرفته است.

وی افزود : در این نمایشگاه های بهاره که از ۱۵ تا ۲۵ اسفند ماه برگزار می شود، انواع نیازهای اساسی مردم در ایام شب عید نظیر پوشاک، مایحتاج ایام پایانی سال و اقلام خوراکی نظیر گوشت قرمز، گوشت سفید و سایر کالاهای ضروری با نرخ متعارف و با نظارت دستگاه های ذیربط به شهروندان عرضه خواهد شد.

فرماندار شهرستان تهران همچنین تصریح کرد: تاکنون برگزاری این سه نمایشگاه در دستور کار بوده و برگزاری دو نمایشگاه دیگر به کشش بازار و اعلام نیاز اتاق اصناف در آینده بستگی دارد.

مرجع خبار رسمی

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 79 تاريخ : دوشنبه 6 اسفند 1397 ساعت: 13:37

پایشگر-در ادبیات ما در دوران دفاع مقدس مضامینی است که قابلیت ترجمه جهانی دارند. شاعرانی مانند یوسفعلی میرشکاک‌، قیصر امین پور‌، سید حسن حسینی اشعاری با مضمون دفاع مقدس در قامت جهانی دارند.

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری تحلیلی

به گزارش پایشگر،نشست تخصصی «چهل شاهد» با موضوع بررسی ۴۰ سال شعر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با حضور ‌عبدالجبار کاکایی از شاعران پیشکسوت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این نشست عبدالجبارکاکایی با اشاره به زمینه‌های شکل‌گیری شعر انقلاب اظهار داشت: تحلیل شعر انقلاب نیازمند بررسی پایه‌ها و زمینه‌های شکل‌گیری شعر انقلاب از سال‌های پیش از انقلاب است. همزمان با روی کار آمدن پهلوی دوم، حوزه فرهنگ و هنر به ویژه حوزه ادبیات رو به افول نهاد؛ اما طرح اندیشه‌های انسان‌های بزرگی چون علامه اقبال لاهوری و دکتر علی شریعتی زمینه ساز احیای سنت‌ها و فرهنگ ملی شد و در اغلب شاخه‌های هنری مثل سینما‌، تئاتر و موسیقی طبل بازگشت به هویت جمعی به آرامی نواخته‌ شد و در چنین شرایطی شعر زمینه و بستری بوجود آمد که بعضی از منتقدان در تحلیل آن شعر متعهد یاد می‌ کنند‌.

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 71 تاريخ : شنبه 4 اسفند 1397 ساعت: 13:15

اخبار بانک و بیمه پایشگر-به نقل از روابط عمومی بانک سینا، این امر در راستای کاهش اتلاف وقت و تسریع در صدور ضمانتنامه ها، استانداردسازی فرم ها، کاهش خطاهای احتمالی ناشی از تکمیل دستی فرایند صدور و نظارت بهتر بر مراحل صدور ضمانتنامه ها انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر،همچنین با توجه به صدور مکانیزه ضمانتنامه بر روی برگه های اصلی و واترمارک، امکان جعل و سوء استفاده به حداقل رسیده است. پیشتر نیز این بانک سامانه استعلام وضعیت ضمانتنامه در سپام ریالی را از طریق وب سایت بانک فراهم کرده بود. بانک سینا در حال حاضر انواع ضمانتنامه ها را برای متقاضیان صادر می کند.مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 75 تاريخ : سه شنبه 30 بهمن 1397 ساعت: 12:43

پایشگر-در حالی که ارتش سوریه خود را برای راه اندازی آخرین و مهم ترین عملیات میدانی در استان ادلب آماده می کند و روسیه نیز مذاکرات چندجانبه ای را با طرفین غربی خود برای حل و فصل بحران سوریه آغاز کرده است، شاهد شکل گیری یک رقابت یا به بیانی دیگر جنگ اقتصادی در این کشور هستیم.

به گزارش «پایشگر»؛ سوریه پساجنگ باید بازسازی شود و در همین راستا، بازگشت حدود ۱۰ میلیون آواره و پناهجوی سوری، منوط به بازسازی زیرساخت های ویران شده این کشور است.

مرجع اخبار رسمی

در همین رابطه، بسیاری از ناظران تا پیش از این بر آن بودند، مسأله بازسازی سوریه ـ که می تواند منافع اقتصادی زیادی برای مشارکت کنندگان در آن داشته باشد ـ تنها به متحدان دولت سوریه اختصاص خواهد یافت.

به نوشته تابناک ،با این حال، به نظر می رسد چنین نیست و سایر بازیگران و به ویژه بازیگران ضد اسد نیز اشتیاق بسیاری برای مشارکت در فرایند بازسازی و بردن سهمی از منافع اقتصادی سوریه پساجنگ دارند.

ایران و روسیه از ابتدا آمادگی خود را برای مشارکت در بازسازی سوریه اعلام کرده بودند و در حال تلاش برای مشارکت در فرایند بازسازی هستند. البته بازیگران دیگری همچون چین که در هفت سال اخیر نقش حمایتی سیاسی از دولت سوریه داشته و همچنین بازیگرانی همچون فرانسه، آلمان، ترکیه، عربستان، اردن و امارات متحده عربی که بلوک ضد نظام سوریه بوده اند، تمایل و اشتیاق خود برای مشارکت در بازسازی سوریه را به انحای مختلف و یا با اعلام شروطی اعلام کرده اند.

در همین راستا، هفته گذشته در ادامه رایزنی‌ها، برای نهایی کردن موافقت نامه راهبردی بلندمدت میان ایران و سوریه، هیأت کارشناسی اقتصادی دربرگیرنده ۱۴ کارشناس ارشد شماری از وزارتخانه‌های کشورمان وارد دمشق شد. این هیأت در فرودگاه دمشق مورد استقبال رانیا احمد، معاون وزیر اقتصاد سوریه و شماری از مدیران ارشد این وزارتخانه قرار گرفت.

پایگاه خبری تحلیلی

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 61 تاريخ : شنبه 27 بهمن 1397 ساعت: 12:53

ایران رتبه چهارم در فرار مغزها را دارد

اخبار اجتماعی پایشگر– عضو هیات علمی موسسه مطالعات مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور می گوید: برخلاف باور عموم، ایران بالاترین رتبه فرار مغزها در جهان را ندارد ، آمارهای موجود نشان می دهد کشور پس از هند، فیلیپین و آمریکا- کانادا، رتبه چهارم را در فرار مغزها دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر،، بهرام صلواتی در نشست مهاجرت، تمنای رفتن در دانشکده فنی دانشگاه تهران عنوان کرد: در سال ۲۰۱۸، تعداد دانشجویان مهاجر از ایران ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام شده که از این میان رتبه ۱۲ را میان دانشجویان خارجی آمریکا دارا هستیم.

وی در ادامه از نگرانی ماندگاری دانشجویان سخن گفت و افزود: ایران کشوری است که نرخ ماندگاری بالاتری در مقصد نسبت به کشورهای هند و چین دارد. ۹۰ درصد دانشجویان ایرانی پس از اتمام تحصیل در آمریکا می مانند.

صلواتی با تاکید بر اینکه، وضعیت مهاجرت دانشجویان و نخبگان ایرانی آنگونه که در اذهان عمومی منفی و با رتبه های بالا به نظر می رسد، نیست، تصریح کرد: در حال حاضر سهم مهاجرت دانشجویان در ایران نسبت به افزایش جمعیت آنها ، شیب نزولی یافته است و از ۲ درصد جمعیت دانشجویان مهاجر در دهه های ۹۰ میلادی به یک درصد در سال ۲۰۱۶ رسیده است.

وی در باره آمار جهانی مهاجرت گفت: در یکی دو سال اخیر آمار مهاجران جهان به ۲۶۰ میلیون رسیده است و از هر ۳۰ نفر یک نفر در دنیا مهاجر است. جمعیت مهاجران دنیا با سرعت بالایی در حال افزایش است. این تنها مختص ایران نیست و در دنیا هیچ کشوری تنها گیرنده و تنها فرستنده ندارد.

وی در ادامه با اشاره به نبود آمارهای دقیق و رسمی در باره مهاجرت ایرانیان افزود: در مجموع ۵ تا ۶ میلیون دانشجوی مهاجر در دنیا داریم که با احتساب دانشجویانی که آنلاین در حال تحصیل هستند، ۱۳ تا ۱۴ میلیون مهاجر دانشجو در جهان داریم.

این پژوهشگر پژوهشکده سیاست گذاری علم و فناوری دانشگاه شریف ادامه داد: بیشتر مهاجران در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند. ۴۲ درصد مهاجران دانشجو، کارشناسی ارشد و ۹ درصد در مقطع دکتری مشغول به تحصیل اند. در خاورمیانه اما مهاجران دانشجو بیشتر در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند.

صلواتی در باره پراکندگی دانشجویان مهاجر در جهان گفت: چین با جمعیت حدود ۲ میلیارد نفری، ۷۰۰ هزار دانشجوی مهاجر دارد. آمریکا نیز با کاهش سهم در سال های اخیر سهم ۲۳ درصدی دانشجویان مهاجر دارد. ایران نیز با ۵۱ تا ۵۳ هزار دانشجوی مهاجر میان کشورهای جهان در رتبه دهم و یازدهم قرار دارد.

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 81 تاريخ : چهارشنبه 17 بهمن 1397 ساعت: 15:02